Azi, Fetica s-a apucat de lucru mai târziu ca de obicei. După conectarea de dimineață, a ales să se joace întâi. Eu am avut nevoie de timpul acesta, așa că am ales, la rândul meu, să nu o grăbesc azi.
S-a apucat de lucru când a simțit că e pregătită. Pe la 12. Si-a deschis Classroomul, și-a verificat agenda zilei, a parcurs toate sarcinile zilei, enunțate la toate obiectele și apoi s-a apucat să prioritizeze și să-și construiască propria agendă de lucru.
A preferat să înceapă cu „Științele”. Avea mult de citit, plus sarcină de lucru, dar am observat și în trecut că lucrează cu plăcere la acest obiect.
Azi nu a transcris pe caiet. Dar a înțeles că rostul transcrierii e să fixeze și sistematizeze cunoștințele, așa că, dacă ei nu îi folosește transcrierea pentru asta e, totuși, nevoie să înlocuiască instrumentul acesta cu altul care are același rol. Așa că, după ce a citit de vreo trei ori, a venit la mine:
„Mama, acum întreabă-mă!”
Am întrebat-o 🙂 A răspuns. Apoi a mai citit o dată.
Am ascultat-o cum citește cu voce tare lecția; s-a oprit la fiecare experiment și a trebuit să întrerupă cititul ca să caute prin casă obiecte cu care să replice experimentele din manualul digital. Nu era obligatoriu. Așa a vrut ea.
A învățat despre „deformarea elastică” și „deformarea plastică”. Și-a luat un burete de vase și două obiecte și le-a așezat pe burete ca să verifice cum revine obiectul la forma inițială.
Apoi a lucrat la mate. A citit un material complex despre istoria banilor și i-am povestit mai multe despre banii scripturali.
A chicotit bucuroasă când s-a apucat de lucrat la română. Avea de citit despre Tudor Arghezi, apoi de făcut un desen inspirat de o poezie.
La Muzică, Mara a cântat vizionând filmulețul postat de doamna profesoară despre solfegiu. Apoi s-a dus la clapă, a numărat notele din film și le-a cântat pe instrument, singură.
A lucrat azi cam două ore. Nu a simțit nevoia să își ia nici o pauză.
Mara a fost veselă azi.